Planujesz założenie strony internetowej? Dowiedz się, dlaczego warto zrobić to na WordPressie. Czym jest ta platforma oraz co wyróżnia ją na tle pozostałych systemów zarządzania treścią? Dowiedz się, jak pozycjonować WordPress, aby odnieść sukces w sieci.
Czym jest WordPress?
Jest to system zarządzania treścią (CMS) umożliwiający stworzenie i prowadzenie strony internetowej. Dzięki modelowi open source pozwala na samodzielną edycję oraz aktualizację wszelkich materiałów udostępnianych w witrynie. Dzięki swojej dostępności stał się najpopularniejszą platformą, z której pochodzi niemal 40% stron z całego świata.
Zalety platformy
Być może zastanawiasz się, skąd wynika popularność WordPressa – już spieszymy z odpowiedzią. Przede wszystkim jest w pełni darmowy, a do tego posiada prosty w obsłudze, intuicyjny panel administracyjny. Dzięki temu nie wymaga potężnej i skomplikowanej wiedzy programistycznej. Dodatkowymi zaletami jest funkcjonalność, skalowalność oraz szeroki wachlarz motywów. Tym, co jednak przeważa w porównaniu do innych CMS-ów, jest ogromna liczba gotowych wtyczek. Jedna z nich – WooCommerce – umożliwia nawet stworzenie sklepu internetowego oraz zarządzanie nim.
Czy WordPress posiada jakieś wady?
Żaden system nie jest wolny od wad. WordPress również musi się z nimi mierzyć, głównie z powodu wymagania znajomości podstaw kodowania HTML i CSS. Jest to jednak wynik open source, więc można powiedzieć, że swoboda wymaga wiedzy. Dodatkowo nie tworzy sam z siebie kopii zapasowej, a niektóre z wtyczek mogą spowalniać działanie strony.
Dlaczego warto zająć się pozycjonowaniem?
Pod tym hasłem kryje się kilka znaczeń. Mowa tutaj oczywiście o SEO, czyli Search Engine Optimization oraz SEM – Search Engine Marketing. Ogólnym celem obu tych strategii jest poprawienie widoczności strony internetowej. W przypadku SEO mowa o organicznych wynikach wyszukiwania, zaś SEM skupia się na płatnych reklamach. Ich sprzężenie może pozwolić na:
- zwiększenie widoczności w sieci,
- pozyskanie ruchu na stronie,
- zdobycie nowych odbiorców,
- wzrost konwersji,
- łatwość monitorowania własnych działań i sprawdzania użyteczności technik,
- powiększenie zysków ze sklepów internetowych.
WordPress jest platformą przyjazną praktykom optymalizacyjnym. Umożliwiają to dodatkowe wtyczki, takie jak Yoast SEO, SEO Framework czy All in One SEO Pack. Każdą z nich wybierasz w zależności od swoich celów i potrzeb.
Postaw na pozycjonowanie WordPress
Na początku 2022 roku w sieci odnotowano istnienie ponad 2 miliardów stron internetowych. Oczywiście dostępność WordPressa sprawia, że większość stanowią witryny oparte na tej platformie. Jednak samo stworzenie strony nie wystarczy, należy ją odpowiednio wypromować, aby była widoczna dla użytkowników. Warto w tym celu skorzystać z narzędziownika SEO, w przypadku pozycjonowania WordPress jest to łatwiejsze, niż myślisz.